+387 (0)66 065 759 Tehnička podrška
Novosti
<< Nazad
Vožnja: Infiniti Q60 S3.0t AWD
Postavljeno: 18.02.2019.

Na e-mail ovog portala je, nekada, ne tako davno, došao poziv za Infiniti modela i to negdje na Jahorini. Poziv, promocija, dođite .. ok. Uzimam slobodan dan, i provozam se do olimpijske ljepotice Jahorine, jedini razlog je što je gore i Infiniti Q60, i to varijanta S3.0t AWD. Nema bolji, a iako je kratka vožnja, ukratko ću sabrati utiske u tekstu koji slijedi. 

A zašto sam proveo nekoliko sati vozeći se na i sa prezentacije radi jednog jedinog modela automobila. Stvar je subjektivna, možete se složiti ili ne, poštovat ću, ali Q60 je, po meni, jedan od najljepših automobila u svom segmentu! Lexus je isto tako prelijep, i ne vidim nekoga još da se može mjeriti po dizajnu u ovom segmentu. I ne kažem ovim da su ostali lošiji, ili mnogima ili čak većini, manje lijepi! 

Infiniti Q60 je inače nasljednih modela G35 i G37, i lijep je sa koje god strane ga gledali. Unikatne linije, kombinacija oštrijih ivica i oblina, što je u zadnje vrijeme "in", sve je to nekako urađeno tečno, lijepo, privlačno i originalno. Potražio sam malo i po zapadnim portalima kritike na račun dizajna. nema ih! Sve su samo riječi hvale!

 

Naglašene su izbočine blatobrana, ima i hroma. Možda bi uz bijelu ili crnu boju ljepše stajali, ali šta je tu je. Onda tu su i izbočine na poklopcu motora, i sve to kada se sklopi u coupe karoseriju izgleda jako lijepo. Teško da se neko, ko imalo obraća pažnju na automobile, neće osvrnuti za ovim. I teško da ga neće poželjeti! Da imam BMW serije 4 ili Audijev A5, nisam siguran da bih htio parkirati pored ovog automobila, baš zato što su konkurencija, i što pomenuta dva u odnosu na ovo izgledaju staro! 

Sjedišta imaju osam smjerova podešavanja, s tim da ovo smjerovi uzmete uslovno, i udobna su i dobro drže tijelo u zavojima. Baš su onakva kakva se i očekuje da budu. I kod ovakvih automobila nije samo stvar u udobnosti. Baš kao i kod C Coupea koji je vožen nekada prije i opisan u istoj ovoj rubrici, sjedišta su pored te upotrebne vrijednosti i modernog izgleda. Znate, površine koje tijelo dodiruje su samo naslon, prednja strana, sjedeća površina i dio površine bokova naslona i sjedeće površine. Sve ostalo je ostavljeno na volju dizajnerima da urede da bude oku privlačno, jer kod ovog automobila sjedište ne treba samo da služi. Mora i da bude lijepo, atraktivno, .. agresivno. Šta u stvari prvo vidimo kada otvorimo vrata jednog coupea? Sjedište! 

Prostora naprijed ima zaista dovoljno. Pozadi je skučeno. Doduše i očekuje se da bude skučeno, ali imam neki osjećaj da je skučenije nego kod drugih. Da smo načisto, da kupujem ovaj automobil bilo bi mi potpuno nevažno koliko je prostora za noge i za glavu na zadnjoj klupi. Jedino bih cijenio da tu mogu staviti ruksak, torbu, i ništa više ne tražim. Evo, sada sam malo pretraživao, i u pravu sam. Nalazim da BMW M4 ima 3-4 centimetra više prostora za noge i više prostora za glavu, i to za oko 4 cm. 

Treba spomenuti i Bose Active Noise Cancellation sistem. Standard je za sve Q60 modele, .. a pošto ovo nije članak klasičnog i opširnijeg testa, proguglat ćete o čemu se radi ako nekoga zanima. Mada i sam naziv govori praktično sve. Još nešto je zanimljivo kod Infinitija, a to je da je cjelokupna Infiniti gama opremljena sa InTuition sistemom na prednjem panelu, a to podrazumijeva dva ekrana na sredini konzole ispred mjenjača. Gornji služi za navigaciju, a donji za komande radličitim funkcijama (HVAC, telefon, radio, ...). Ovaj dio djeluje atraktivno. Možda, ali možda mogu poraditi da ima nekako jednostavnije komande, da se ne mora skretati pogled sa ceste. Ne smijem sto posto reći da komande nisu intuitivne, jer bi možda poslije nekog vremena sve to prihvatio takvo kakvo jeste - navikao bih se. Nekima je zasmetala grafika. Meni je bila skroz OK, a za život zarađujem baveći se informatikom, i to ne kao serviser koji instalira Windowse, nego dosta naprednije. Stoga mislim da sam dovoljno kompetentan da kažem da je ova grafika i sučelje skroz dobro.

Vožnja i motor?
 
Pa evo, tokom vožnje zavojitim planinskim cestama sustignem Audi A7. I počinje utrka, lijevo, desno, bježanje zadnjeg kraja, bježanje desnih točkova u blato pored asfalta, jurnjava, ...  pokušaj preticanja ... A7 se izmakne, ........ šalim se. Jest da je tu bio Audi, jest zavojita planinska cesta, ali sa 405 konja ispod haube, pogonom na sve točkove, vrlo malo automobila na našim cestama ima ikakvu šansu protiv ovog automobila. Audi se obišao kao da je parkiran u svojoj traci, i bez obzira na sav trud njegovog vozača, a vjerovatno i iščuđavanje koji je to automobil iza njega, jako brzo mu se figura smanjila u retrovizoru automobila kojeg vozim. 

Motor je radne zapreime 3 litra u V6 konfiguraciji sa bi-turbo tehnologijom. A kao da nije, bar sudeći po turbo rupi, jer je, čini mi se, nema nikako! Ne postoji! Za one koji ne znaju šta je turbo-rupa, e to je onaj vremenski prostor koji prođe od naglog pritiska na papučicu gasa do samog odaziva motora i isporuke tražene snage. najveći obrtni moment se dosegne već pri, za benzince, niskih 1.600 obrtaja.

Iako ima i Sport i Sport+režim rada, ni standardni režim, deklarisan kao najviše lijen i najsporiji je sve samo ne lijen i spor. Ima i tzv. Personal režim, koji se podešava u skladu sa preferencijama vozača. Jako mi je žao što to nisam mogao isprobati, podesiti parametre kako bih ja želio spram sebe. No možda nekada. kod njega se podesi osjetljivost upravljača, tj. "feeling" na volanu, ogibljenje točkova....  

Kad sam već kod "feelinga" na volanu, ovaj model ima nešto što se opisuje sa drive-by-wire upravljanje zakretanjem točkova. Dakle ne postoji direktna mehanička veza volana sa točkovima koji se zakreću, nego se elektronski sve radi i simulira taj osjećaj otpora zakretanja na volanu. Matematika jeste moćna, algoritmi takođe, ako se fino urade, ali teško da to može zamijeniti dirketnu vezu volana i točkova kada je u pitanju povratna informacija sa točkova preko volana vozaču. Morate se osloniti na svoja osjetila i pokušati drugim čulima osjetiti kakav je zaista taj kontakt, šta se dešava, da li je to ta putanja i taj osjećaj ili se ipak dešava nekakvo klizanje prednjih točkova. U Infinitiju ovo nazivaju DAS ili Direct Adaptive Steering. 


Pogon kod ovog automobila je bio na sve točkove, ali na momente u zavojima kao da se pozadi distribuira nešto više snage nego treba, pa se to i osjetilo kroz lagano proklizavanje zadnjeg para točkova u zavojima. Nije to ništa opasno. U stvari šta da nema toga i da auto ide kao po šinama? To sa šinama je za porodične automobile, ne za ovaj. I ovu, hajdemo reći, nesavršenost, ipak bih zadržao, a da je nema izmislio bih je. Ovjes je nešto mekši nego sam očekivao. Vozio sam i automobile sa nešto slabijim motorm, coupe izvedbe, ali su imali tvrđe ogibljenje. Kočnice urade svoj posao, volio bih da su diskovi većeg prečnika, ovdje je mislim kombinacija čelik i aluminiju, gdje ovaj zadnji služi da što prije raspe toplote okolini. Ako znate voziti ovo neće biti problem, nećete ih spaliti.
 
 
Prosječna potrošnja je bila oko 12,5 litara, ali uzmite u obzir da je vožnja bila ekstremna, i da se uvijek pokušalo probuditi svih 400 konja ispod haube. U normalnom režimu rada potrošnja bi bila vjerovatno nešto zahvalnija. 
 

 
Ono što ja vidim kod pretraživanja jeste da je ovaj model jeftiniji Audija A5, jeftiniji je i od AMG C63 sa Mercedesovim znakom. BMW 440i je nešto jeftiniji ali nema pogon an sve točkove. 
 
Da ne ostanem dužan još neke podatke. Motor je sa četiri ventila po cilindru. Najveći obrtni moment 475 Nm u intervalu od 1.600 do 5.200 obrtaja, najveću snagu 405 KS ostvaruje pri 6.400 obrtaja radilice motora u minuti. Najveća brzina je elektronski ograničena na 250 km/h, a bez ograničenja bi trebala biti do 280 km/h. Automobil ima masu od oko 1.900 kilograma, a rezervoar je kapciteta,pristojnih, 80 litara. Koeficijent otpora strujanja zraka je 0,30. Mjenjač ima sedam stepeni prenosa, i imate one F1 ručice za volanom za zabavu sa mjenjačem. Automobil ubrza od 0 do 100 km/h za 5,0 sekundi.  



 
I ako gore ima stvari i ZA i PROTIV, nemam nikakvu namjeru da promijenim mišljenje sa početka, te ovo ostaje jedan od automobila koje bih volio da posjedujem. 

 
 
 Nedžad GREBOVIĆ




 










 


Izvor
http://www.automotosvijet.com/
 
MARKETING